Tak, urządzenia światłowodowe Telesim współpracują ze wszystkimi standardowymi routerami kablowymi posiadającymi wejście WAN w standardzie Ethernet. Chcąc podłączyć własny router do naszego urządzenia należy podłączyć port WAN swojego routera do portu LAN nr 1 urządzenia światłowodowego.
Zalecamy aby tą czynność wykonała osoba mająca podstawową wiedzę o sieciach komputerowych.
Jeżeli Twój komputer jest połączony z urządzeniem światłowodowym za pomocą kabla Ethernet i zauważyłeś, że połączenie z Internetem jest przerywane, wyłącz urządzenie z prądu (na min. 15 sekund), następnie wyjmij kabel Ethernet z urządzenia oraz komputera. Podłącz obie końcówki kabla Ethernet ponownie (musi być słyszalne wyraźne kliknięcie). Na koniec podłącz urządzenie do prądu. Odczekaj ok 5 minut.
Poprawnie podłączone do naszej sieci urządzenie światłowodowe można rozpoznać po świecących się stale na zielono diodach POWER i PON.
Wykonaj test prędkości wg procedury opisanej powyżej w punkcie nr 1. Jeśli połączenie nie zostanie poprawione, należy skontaktować się z BOK w celu zgłoszenia usterki.
Nie. Sieć Telesim oferuje łącza umożliwiające osiąganie maksymalnych prędkości w zależności od wybranego pakietu internetowego. Łącza gwarantujące prędkość (tzw. łącza z CIR) są przeznaczone do zastosowań profesjonalnych, a ich koszt jest kilkunastokrotnie wyższy niż łączy przeznaczonych do użytku domowego. Niemniej jednak jakość naszej sieci zapewnia przepustowość ściągania 2,5Gbit/s (2500Mbit/s) i wysyłania 1,25Gbit/s (1250Mbit/s) od każdego Klienta do naszego routera, jak również parametry punkty styku między operatorskiego zapewniają 95-100% przepustowości wykupionego pakietu w obrębie całej sieci Internet i osiąganie PINGów do 5ms do większości zasobów Internetowych w kraju. Nie jest to jednak pasmo gwarantowane umownie, tzw. CIR.
Adresy IP w sieci Telesim Sp. z o.o. są przydzielane statycznie, zmieniane przez Operatora w szczególnych przypadkach.
Klient ma możliwość wykupienia stałego, publicznego adresu IP. W tym celu prosimy o kontakt do BOK.
W związku z wyczerpaniem się światowych zasobów publicznych adresów IP od 2021 roku adres IP w sieci Telesim Sp. z o.o. jest zazwyczaj adresem prywatnym. Klient ma możliwość wykupienia stałego, publicznego adresu IP. W tym celu prosimy o kontakt do BOK.